Autoklub ČR: Brno Revival 2019 – jedinečný zážitek!

Brněnské výstaviště se o uplynulém víkendu změnilo v závodní dráhu. Mezi jeho pavilony se prohánělo přes dvě stovky sportovních či závodních motocyklů a automobilů na akci Brno Revival • festival rychlosti mezi pavilony, druhý podnik seriálu Grand Prix historických vozidel. Autoklub ČR se na brněnském Výstavišti představil informačním stánkem, ve kterém seznamoval zájemce s výhodami členství v této u nás nejstarší organizaci, jež poskytuje služby motoristům již 115 let. Historii Autoklubu ČR přiblížila výstava s unikátními dobovými fotografiemi. Diváci si mohli prohlédnout vozidlo specializovaného záchranného systému Autoklub Sport Rescue. Pro nejmenší účastníky Autoklub ČR zajistil možnost poprvé sednout za volant. Za asistence zkušených instruktorů si děti vyzkoušely vozy Racer Buggy Academy.

Závody se na brněnském výstavišti konaly v letech 1935 až 1967 a zásluhou obnoveného Československého automobilového klubu pro Moravu a Slezsko se vrátily na původní místo. Diváci mohli obdivovat automobily, které zde před lety závodily a dokonce potkat závodníky, kteří tady v šedesátých letech soutěžili. Mezi ně patřili Otto Buchberger, Rudolf Böhm nebo Karel Mencl. Svou okruhovou škodovku zde v předváděcích jízdách ukázal mnohonásobný mistr republiky i Evropy Josef Michl. Příznivce motocyklových závodů potěšil svou přítomností desetinásobný mistr republiky pan Peter Baláž a potkat se bylo možné i s mistrem malých objemů Milošem Sedlákem.

Milovníci předválečné techniky obdivovali jízdy vozů Bugatti, Salmson Grand Sport, MG, Sénéchal, brněnského závodního speciálu Z18 Sport nebo aerodynamických speciálů Aero 750 Sport Coupé a Z4, které byly postavené pro závod 1000 mil československých ve třicátých letech.

Poválečné československé závodní automobily na výstavišti reprezentovaly vozy Aero Minor Sport, Škoda 1100 Sport, Škoda 1100 OHC a Tatra 605. Naprosto unikátní byla účast formulí, kterých na Revivalu sešlo 30. Nejstarší z nich byla slavná Astra 2 z roku 1963, následovala celá řada variant formulí MTX 1 s motory Škoda i VAZ a Mezi nejmladšími formulemi byla Avia AE3. Vrcholné dílo konstruktéra a závodníka Václava Líma z roku 1980.

Slavnou éru československých motocyklů připomněly závodní stroje Jawa 4V 350, Jawa 500 2x OHC, Jawa 350 2x OHC, ČZ Walter a ESO. V několika kategoriích si spolu zajezdili majitelé více než stovky motocyklů různých značek. Díky nadšencům sdruženým do klubu Harleyson’s – Race Department Austria měly svou vlastní kategorii historické motocykly Harley-Davidson.

V rámci Brno Revival se konal druhý podnik nového seriálu Grand Prix historických vozidel o pohár prezidenta Autoklubu ČR. V jízdách pravidelnosti v něm soutěží vozidla vyrobená do roku 1939.

 

Pořadí Grand Prix historických vozidel – Brno Revival • festival rychlosti mezi pavilony 2019

1. Karel Kupka Sénéchal SS

2. Milan Vaníček Salmson GS

3. Alois Švec MG VA Special

4. Vojtěch Masojídek Bugatti 37A

5. Miloslav Regner Fiat 509 Torpedo

6. Marketa Profeldová Bugatti T35 b NE

7. Ladislav Samohýl Bugatti 37 GP

8. František Budínský Aero 50

9. Tomáš Vališ Aero 750 Sport Coupé

10. Zdeněk Novotný Bugatti T35 b NE

11. Milan Okáč Z 18-Sport

12. Emanuel Vyskočil MG M kompresor

13. Milan Dočekal MG KN kompresor

14. Vladimír Skřička Alfa Romeo 8c

Autoklub České republiky