Osmi-Rychlostní Mánie Mirka Kalouska

„Malé“ soutěžní motocykly Tatran 75, 100 a 125 ccm se vyráběly v Povážských strojírnách v letech 1969–1982. Za celou dobu bylo vzniklo celkem cca 100 kusů. Specíály byly určeny především pro reprezentaci na šestidenní ISDT a starší modely přešly do středisek Rudé hvězdy či Svazarmu. K soukromím jezdcům se dostaly jen výjimečně a protekčně.

Dvoutaktní motor, elektronové kartery, sání šoupátkem, suchá spojka a hlavně osmi rychlostní převodovka.

To vše v lehkém uzavřeném rámu, doplněném hliníkovou nádrží a filtrem sání, elektronové středy kol . Celková váha cca 85 kg. Maximální rychlost dle kubatury 100–125km/h

Na ISDT je jezdili například Milan Kreml, Josef Chovančík, Emil Čunderlík.

Na Revivalu uvidíte na stánku Miroslava Kalouska 5 strojů vyrobených v rozmezí let 1969–1979, které zrestauroval otec a syn Dušan Kocián.

Motocykly jsou plně funkční a pravidelně se účastní veteránských akcí v sedle s Jarkem Bílíkem z Hodonína, Mirkem Kalouskem z Brna a Dušanem Kociánem  mladším z Povážské Bystrice.

Dušan Kocián starší byl nejdéle aktivně závodicí soutěžní jezdec na Tatranech, které sedlal více jak 20 sezon. Bez jeho dovedností a znalostí, které předal svému synu, by tato unikátní kolekce nikdy nevznikla. Tragicky zahynul, v nesmyslné autonehodě, před 6lety. Je s námi pokaždé, když Tatranka chytne!

Podobné příspěvky